Ny blogg!

Jag har startat en ny blogg: go veg! Jag tänker försöka lägga om min kost för att äta mer vegetariskt eftersom det finns så många skäl att äta veg och så få skäl att äta kött. Jag har på senaste tiden (åren) känt mig äcklad i köttdisken och när jag tillagar det och känner att jag vill så långt jag kan utesluta det ur min kost. Problemen är en hungrig sambo, att jag inte orkar slänga ut alla mina väl beprövade recept som innehåller kött och bristen på likvärda alternativ. Jag lägger därför fokus på att minska mängden kött så långt jag kan, och det blir ingen absolutism. Vill ni följa mig och kanske till och med försöka själva så kan ni göra det här!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ny blogg!

  1. thefatandfurious skriver:

    Kul! Vi har under det senaste året mer och mer börjat utesluta kött här hemma, äter nog kanske 90% vegetariskt numera, vilket till stor del beror på att vi har många nya vegetarian- och vegan-vänner. Det går förvånansvärt lätt, finns så många goda och bra alternativ och fantasin sätter igång också, det blir inte samma korv och makaron-träsk som man annars kan hamna i.
    Lycka till och ha det kul under tiden!

Kommentera

