Ny frisyr vår 2012!

Nu är det dax att klippa sig igen! Ska bara ägna ett par veckor att googla fram nåt jag gillar… 🙂

Det jag vet är att jag vill göra något åt färgen, och jag tror att jag vill bleka det. Fick ju tyvärr en allergisk reaktion när jag färgade håret sist så jag tror det är säkrast att hålla sig till blekning. Allra helst vill jag göra en helblekning av håret á là September, men jag vet inte om min hårkvalitet pallar det.

Alternativet är ju då att göra slingor, men gör det inte fasligt ont med en sådan slinghätta och ”virknål”? Kanske man ska ta ut svängarna och göra lite multifärgade slingor… det verkar ju vara grymt trendigt att färga topparna i någon pastellfärg i varje fall.

Nja, jag vet inte jag. Hittade en bra sida, en blogg där alla kan posta inlägg. Det är lite avant garde och inget för vanliga, men man kan ju få inspiration i varje fall. Kollaget nedan t.ex. (Mahogany hairdressing).

Har flera vänner som klippt sig i page, med kort hår i nacken och långa längder i fram, vilket är assnyggt. Tyvärr passar nog inte det på mig eftersom jag har vågigt/lockigt hår, de frisyrerna tror jag är bäst om man har rakt hår. Men jag tycker att frisyren nedan är jäkligt fin, tror jag ska satsa på den faktiskt.

En grymt snygg färg också, men jag tror jag ska satsa på en kallare blond färg. Min frissa tyckte det, och hon brukar ha rätt så jag får väl lita på det – trots att jag alltid haft guldiga och varma toner på håret. Så jag siktar på något liknande:

Och så här ser jag ut nu, så det kan ju bara bli bättre… :/

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

