Nyårsafton och nyårslöften

Nytt år, nya möjligheter. Hört det tillräckligt ännu? Facebook formligen exploderade av liknande klyschor redan dagen innan nyårsafton. Men jag antar att det är sant. Tittar jag i vänskapskretsen, dock, så verkar det inte vara några som vill avge några nyårslöften. Det känns ganska passé eller hur? Det ligger mer i tiden att ta itu med saker när det behövs, inte vänta till årsskiftet för att ge sig själv ett löfte som man säkert kommer att bryta, vilket ger en dåligt självförtroende och minskar ens chanser att lyckas. Känner ni igen er?

Nå, det jag ser fram emot under året är faktiskt mitt jobb – jag ska jobba mer och bättre har jag tänkt mig! Alla lyfter på ögonbrynen, det var väl kanske inte det de trodde att jag skulle svara när jag blev tillfrågad om nyårslöften. Nej, jag hoppas och tror att det här året kommer att vara ett bra år för mig yrkesmässigt.

På själva nyårsafton hade jag på mig den vackra lila klänningen som bl.a. Beyond Sizes-Thina puffat för. Mycket nöjd, kändes skönt att ha en klänning med längd också för en gångs skull. Kvällen spenderades i goda vänners lag och lämnade en mersmak för mer umgänge – ska prioritera mina vänner högre detta kommande år.

Jag önskar er alla ett gott nytt 2012!

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

