Klipp till – ny frisyr 2011

Jajämän! Då är det dags igen då – om ett par veckor har jag en dejt med min frisör och jag har börjat leta lämpliga frisyrer. Just nu har jag en asymmetrisk frisyr, uppklippt och jämnt ökande från öra till öra så att säga. Kanske blir tvungen att ta en bild, men det är ändå svårt att få en helhetsbild av hela frillan.

Anyway, vad ska man hitta på den här gången då? Jag är väldigt förtjust i den korta, asymmetriska, platinablonda frisyren à la September, Robyn eller den där tjejen som var med i Idol förra säsongen (Elin tror jag hon heter). Men jag tror inte att min kille tillåter såna extravaganta frisyrändringar, han har varit extremt nervös de senaste gångerna jag kommit hem från frisören…

Om man tittar på lite ”snällare” frisyrer så skulle jag kunna tänka mig något liknande nedanstående frisyrer. Vad tycker ni? Vad är snyggast?

För övrigt hände två hårresande (moahaha) saker förra året: Jag upptäckte mitt första gråa hårstrå (två veckor innan jag fyllde trettio, den ultimata förolämpningen) och jag fick en allergisk reaktion mot hårfärg. Jaha. Vad gör man nu då? Tänker jädrar i mig inte bli gråhårig! Därför har jag börjat snegla åt det platinablonda håret, det lär ju knappast synas några grå testar där inte. Man kanske skulle kunna nöja sig med blonda slingor för att det inte ska slita så hemskt på håret. Men om man har tänkt sig långt hår så småningom igen så kanske det inte är det smartaste… jag vet inte. Jag får rådgöra med min frissa.

Nån annan som tänker förändra sig i vår?

Det här inlägget postades i Trendspaning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Klipp till – ny frisyr 2011

  1. Tiia skriver:

    Ha, jag upptäckte mitt första gråa strå i höstas och fick en smärre chock. Men någonstans får väl de trettio kloka åren synas.. 😉

    Det är lite gulligt att man bryr sig om vad ens partner tycker om håret, min sambo klippte sig kort igår men rådfrågade mig först. Trots att jag förkunnade att det är väl helt hans eget hår och därmed beslut, svarade han att ”det är ju du som tittar på det, jag ser det ju inte..” (och snyggt blev det, så klart)

  2. sarixa skriver:

    … och nu har jag klippt mig! Väntar på en bra hårdag så att jag kan ta kort och lägga upp.

Kommentera

