Byxor från Lindex

Jag har drabbats av akut byxbrist. I hela min välpackade (läs sprängfyllda) garderob finns bara två par hela långbyxor, varav det ena paret har slappat till sig i formen så mycket att jag inte gärna vill använda dem ute bland folk. Ergo, jag har ett par långbyxor jag kan använda. Har gått och dragit på det hela, men kröp så till korset och gick på byxköparstråt. Min näsa ledde mig till Lindex, eftersom jag hade sett ett par snygga jeans i deras webshop. Går snabbt igenom deras byxsortiment (let’s face it, det är ju inte så stort) och inser att i stort sett alla byxor går bara upp till storlek 52. Qué? Är inte det lite konstigt? Alla andra storlekssortiment som går över de gängse storlekarna brukar ju gå upp till 56? Och vad är det för mening med att låta vissa modeller gå till 52 och andra till 54? Är det inte smartast och mest konsekvent att välja en övre gräns och hålla sig till den?

Så jag rafsar åt mig de största storlekar jag hittar och travar in i provrummet. Väl där kan jag med ett enkelt ögonmått avfärda nästan alla brallorna jag tagit med mig. Provar några stycken, och de två byxor jag hittat i strl 54 är de enda som passar. Så jag är även för tjock för tjockisrutan på mainstreamvaruhuset… mm, det känns kul. Precis den ego-boost jag behövde. Och precis den reklam Lindex behöver – jag vill INTE handla mina kläder där igen!

Jeans, 399 kr, Lindex.

Det här inlägget postades i kläder och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Byxor från Lindex

  1. Tiia skriver:

    Good gaawd, jag håller med dig om allt i denna post. Lindex är sämst på alla sätt och vis. Jag drar mig så för att behöva gå in dit igen och köpa byxor, för mina mest använda är så pass utslitna nu att jag måste ut och jaga igen. Usch.

    Jag köpte ett par jättefina byxor från Carmakoma på rean, men deras största storlek är några centimeter för liten för mig runt midjan. Upptill är deras största storlek bra för mig, men inte nertill.

    Det paret som jag nu har slitit ut är från Kapp-Ahl, men de är inte heller att lita på vad gäller storlekar. Men jag börjar nog byxjakten på Kapp-Ahl så jag kan undvika Lindex i möjligaste mån..

    Hur fortsatte din byxjakt?

  2. Tiia skriver:

    ..måste tillägga att jag har lång erfarenhet av Lindex på byxområdet, då jag oavsett kroppsstorlek har så svårt att hitta bra storlekar till mina mått. Ett tag köpte jag alltid samma svarta halvstretchiga jeans från dem, i exakt samma storlek, i flera år. Men utan att mina mått ändrats, så började plötsligt deras att krympa.

    Underkläderna är även de ett mycket sorgligt kapitel, då de gör ministorlekar av de ”vanliga”, för att helt skippa större storlekar och endast göra dem i de dyrare, och i mindre mängd, i Generous-sortimentet. Apdåligt är bara förnamnet.

    • sarixa skriver:

      Orsaken till att jag överhuvudtaget gick in på Lindex var pga att jag hade rabattkuponger där. Och jag köpte till slut ett par leggings, jeggings och treggings… 🙂 Men det skulle varit trevligt med nåt som inte var tajt också, även om jag är rätt nöjd med mina inköp. Jag ska ta en vända på Kapp-Ahl och HM i veckan – suck, men vad ska man göra… här finns det inga andra affärer, och beställa på postorder har jag försökt ett antal gånger men jag har aldrig lyckats hitta nåt som passar då.

Kommentera

