Cliniderm

Jag är buzzador och har fått prova Cliniderms hudvårdsserie för att utvärdera den. Jag får inte betalt för att skriva detta, utan jag har fått produktprover som jag testar, berättar vad jag tycker (vänner, blogg) och rapporterar tillbaka till buzzador/Cliniderm. Men – beware – kanske är mitt omdöme färgat av att jag fått dessa prover.

Cliniderm är ACOs högprofilerade märke och säljs bara på apotek. Generellt sett kan jag säga att jag faktiskt tror på ACO som märke. De jobbar  med evidensbaserade metoder (dvs de går på vetenskapliga bevis), och lovar inte mer än de håller – att skydda och hjälpa torr hud. Jag har träffat Marie Loden, forskningschef på ACO, genom min utbildning till apotekare och hon gav ett väldigt trovärdigt intryck av både henne själv och ACO. Läs mer här!

Jag har då fått en rengöringsmjölk, en dagkräm (active protection day cream) och ett serum. För det första så är rengöringsmjölker och -krämer och -lotioner inte bra för huden. Man får inte bort all smuts och risken är att detta blir inkapslat i huden och man får små hårda finnar som är svåra att få bort. Har sett bilder på detta och det är nasty nasty. Sök på google bilder om ni vill se själva. Slutsats – använd en tvålliknande rengöringsprodukt istället! Det finns milda sådana också.
Dagkrämen var helt okej. Varken bättre eller sämre än andra. Något krämig, men inte fet, funkar nog bra till blandhy-normal-torr hy.

Serumet däremot gillar jag. Min hy är känslig och blir gärna både fet och torr, typ varannan vecka, och då funkar ett serum bra som inte innehåller så mycket fett. Rekommenderas!

Här vill jag däremot infoga en brasklapp. Jag brukar inte ha mer än ett par finnar samtidigt, men den här veckan har det plötsligt poppat upp bra många fler. Det kan ju bero på annat, så jag återkommer.

Pst. Ni vet väl att alla får kalla sina produkter anti-age så länge det är solskyddsfaktor i = det enda ämne som bevisat motverkar ålderstecken!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Cliniderm

  1. Tiia skriver:

    Vad tusan är en buzzador? Är det som reklam, att du ska skapa en buzz i din blogg genom att vara ambassadör för nya preparat?
    I så fall tycker jag att det är svinbra att du tydliggör det, i varje sådant inlägg så att det inte blandas in i det andra materialet på bloggen.

    Du har så rätt, att solskyddsfaktor är det enda bevisade skyddet mot ålderstecken.
    Jag blev nyfiken på serumet. Hur är dess lukt? Jag har också lite halvmärklig blandhy, men gillar inte att använda produkter som luktar mycket. Och priset då? 🙂

    • sarixa skriver:

      Ja, jag kanske inte var tillräckligt tydlig i mitt inlägg. Alla vet ju som sagt inte vad en buzzador är – tanken är att man ska testa produkter och tala om det för sina vänner/läsare, ge ut gratisprover samt rapportera tillbaka till företaget genom buzzador.se. Jag gör alltså inte reklam, jag försöker berätta objektivt vad jag tycker om produkterna. Men – jag skulle ju tippa att man blir lite mer positivt inställd till ett företag som man ”får” grejer av (kan berätta att det inte var litervis av produkterna…) så det färgar förmodligen av sig i mitt omdöme. Och jag skulle tro att du har helt rätt om namnet – man ska skapa en ”buzz” och vara en ambassador = buzzador.
      Serumet luktar inte särskilt alls, det kanske är oparfymerat. Priset vet jag inte exakt, men mellan tummen och pekfingret skulle jag säga att Cliniderm är dyrare än Lumene, billigare än Lancôme. Typ.

  2. Tiia skriver:

    Jag tycker att du hade tydliggjort från början vad inlägget var för något, och ville uppmuntra stilen som du hade i inlägget (men det framkom kanske inte så bra i min kommentar)! Det var bara det att jag inte förstod uttrycket buzzador.

    Apropå något helt annat: hur funkade Ellos-jackan på dig, den lila?
    Jag köpte samma, så stort tack för tipset! Den var väldigt bra för tvåhundra spänn, men jag hade kanske inte betalat mer.

    • sarixa skriver:

      Vad bra! Visste inte exakt hur du menade så jag tänkte att jag kanske ska förklara mer utförligt.
      Jadu, den lila jackan… den kunde jag tyvärr inte ha. Men jag kunde inte förmå mig att skicka tillbaks den så den sitter i min garderob och lyser mot mig och väntar på att jag möjligtvis skulle kunna ha den nån dag. Detta förtjänar ju ett helt eget blogginlägg, alla dessa kläder jag köpt i förhoppningen om att jag någon gång ska kunna ha dem. Korkat, korkat, men jag gör det om och om igen.

  3. Tiia skriver:

    Du missar inget med jackan, den är bra för två hundra som sagt! Den är inte speciellt varm heller vilket inte varit en fördel denna vintern.. Men jag fick en rolig kommentar om jackan: ”Du ser ut som Princes åttiotal” 🙂

    Jag såg att Cupcake länkade till sin alldeles egna klädutförsäljning i sin blogg, jag vet inte exakt vad hon använde för host för annonserna, men det kanske skulle vara en bra idé för alla felköp/kläder man tröttnat på?

    • sarixa skriver:

      Tanken är att jag ska ha en liten bloppis här, eftersom min garderob ständigt genomgår förnyelse. Har bara inte kommit mig för… plaggen till och med hänger på garderobsdörren, men ibland är steget från tanke till genomförande så oändligt långt.

  4. Tiia skriver:

    Jo, jag känner igen det där med att skjuta upp saker! 🙂

Kommentera

