Pimp your adventskalender

Asså, ursäkta? Varför gjorde de inte såna här adventskalendrar när man var liten? Jag hade såna i papper från Kalle Anka och Bamse (den köper jag fortfarande…) och en föreningslottoadventskalender – där högvinsten var en julskinka. Jippi. Jag minns fortfarande det året jag följde med pappa och handlade och lyckades få en kalender med choklad i… och tårarna kommer nästan då jag tänker på det året då mamma gjorde en ”presentkalender” åt mig. Å vad lycklig jag var!

I mina vuxna år har jag själv gjort en presentkalender åt min pojkvän samt min bästa vän. Så jag har gått här före varje advent och hoppats och hoppats på att få en tillbaka. Icke! Snyft, buhu, och så vidare. Killen har inte ens gjort en sån där fiffig adventskalender av tändsticksaskar och lagt i små söta meddelanden (som min systers man gör). Han behöver ju inte göra den så snygg som den nedanför, men han kunde ju limma ihop 6×4 askar

Bilden från Pysselskolan.

Nuförtiden finns det supercoola kalendrar att köpa lite överallt tycker jag! Har sett en med lyxchoklad, och en med lego (varför är man inte sju år!) samt dessa nedanför från ellos.

Playmobilpresenter varje dag för 149 kr.

Hello Kitty fluff för 249 kr.

Det här inlägget postades i inredning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

