iPhone – iLove!

Har krypit till korset och insett att Apple-produkter faktiskt… är… bra. Ouch, det där gjorde ont. Jag var på jakt efter en ny telefon och eftersom jag vill ha en telefon med en massa finesser och som faktiskt funkar utan krångel, landade min blick på en iPhone. Genast kände jag rysningarna längs ryggraden – nej, usch, ska jag besudla min väska med en sån? Jag minns de många timmarna jag suttit svettig framför en Mac och bara inte kunnat få den att förstå vad jag ville göra. Det eviga sökandet efter funktioner och knappar, ilskan, frustrationen, vreden. Ja, jag har inte goda erfarenheter från Apple om vi säger så.

Men – efter 3 år med en Mac på jobbet känner jag min nu äntligen redo att börja omförhandla min taggiga inställning. Och nu när jag letat efter en bra smartfon så får jag bita i det sura äpplet, gilla läget, osv, att iPhone is da shit. Har forskat runt på nätet, pratat med innehavare, klämt och känt, och kommit fram till att en iPhone är faktiskt vad jag behöver. De andra smartfonarna försöker så gott de kan, men kommer inte upp i samma klass. De är ju ett par år efter, så det är väl inte så konstigt.

Sååå… här sitter jag med en iPhone 4 i knät. Krampaktigt håller jag den dyra lilla teknikklumpen, eftersom glasskivorna är väldigt känsliga och kan spräckas om man tappar den i golvet. Dessutom åkte den ju just i golvet igår (inte mitt fel!), efter att ha spenderat ca 3½ timme med mig, så jag ska försöka ta bättre hand om den.

Nu ska jag leka litet! 🙂

Det här inlägget postades i accessoarer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

