Fantastisk blogg!

Har hittat till en helt underbart inspirerande blogg om att sy egna kläder! Det kan ju passa oss som har svårt att hitta snygga kläder som passar i vår storlek, och jag har nu ett par projekt uppradade i huvet. Det första är en volangklänning, som jag hade tänkt få klar tills på fredag då jag ska på disputationsfest (inte min egen, tyvärr…), men inser nu att det är lite önsketänkande! Har ett svart, tunt tyg med små vita prickar, och jag tror det kan bli supersnyggt.

Sen är jag sugen på att sy några kjolar. En pennkjol i mellangrått tyg, samt en rynkad kjol med markerad midja i mörkgrått tyg… öh, det var inte så lätt att hänga med på. Ska försöka hitta några bilder…

Kjol

Pennkjol från Halens. Min ska sluta precis under knäna och ha hög midja. Knapparna är en fin detalj tycker jag.

Rynkad kjol med markerad midja. Har tänkt mig aningen kortare, samt med ett knytband i midjan. Kanske lite mera vidd?

Det här inlägget postades i DIY, kläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fantastisk blogg!

  1. thenostalchic skriver:

    Du har nog glömt att länka till den där bloggen, den låter spännande.

    Jag vill så gääärna lära mig att sy!
    Kram!

  2. Sarixa skriver:

    Hej! Bloggen är länkad i ordet ”blogg” i inlägget, det är svagt svagt ljusgrönt. I blogrollen återfinns den under diy. Kolla in den! Mycket inspiration och steg för steg anvisningar på olika tekniker. Sen finns det många andra sajter för oss ”sybörjare” (haha, nu var jag kul) om man googlar lite. Litet tips bara!
    Kram kram,
    Sarixa

  3. thenostalchic skriver:

    Jag såg det försent, flåt. Ja jag hoppas kunna ta tag i att lära mig sy någon gång, det är verkligen något jag vill göra. Det är helt enkelt för få timmar på dygnet.

Kommentera

