Plus model magazine september

Dags för septembernumret av plusmodellernas eget nätmagasin. Roligt att bläddra genom tycker jag.

plus-model-magazine-sept2010-sarah-flack

Klänningen på bild nummer tre är superfin, liknar HM’s klänning jag skrev om tidigare. Tyvärr då inte i storlekar för mig…

Superhärlig färg! Skulle gärna ha nåt i den färgen till hösten.

Den här klänningen is to DIE for!! Älskar, älskar, älskar, älskar, älskar!

Skönt att se nån som ser ut som en själv ibland! Jag är ju lite större än de vanliga modellerna i Plus-magazinet.

Det här inlägget postades i Andra medier, kläder, Trendspaning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Plus model magazine september

  1. Tiia skriver:

    Hm, jag börjar ändå undra lite varför de har så ”små” modeller, jag är också större och det känns som om kläderna inte riktigt skulle funka på mig. Men å andra sidan är jag riktigt glad att magasinet finns överhuvudtaget. Och i andra skinny-modemagasin är ju modellerna heller inte i närheten av storlek 38/40..

    • sarixa skriver:

      Jag tror att modellerna är så ”små” eftersom det är de modellerna som har en chans på en karriär. Magazinet vänder ju sig till den lilla klicken av plusmodeller som kan ha en chans att vara just plusmodeller, de som är ”riktiga” plussizare godtages icke av modevärlden. Så om man vill kolla på kläder modellerade i storlekar över 42-44 vet jag inte vart man ska titta. Det är ju samma sak överallt – ellos, Zizzi, BiB, XLNT, ja, you name it, alla pluskläder visas i minsta storleken för att kläderna hänger ”snyggare” då. Det människorna som bestämmer inte har fattat är ju att man vill se kläderna på en person med samma kroppsform som en själv, för att kunna avgöra om det är något att ha. Sen tycker jag ju att man som överviktig kan ha vilka kläder man vill om man tycker att de är snygga, men man vill ju inte ha kläder som man ser konstig ut i…

  2. ullis skriver:

    Ja, tyvärr alldeles för smått för mig…

Kommentera

