Höstens inredning

Har tidigare klagat på att höstens kläder är så väldigt oinspirerade, och i stark kontrast står då höstens inredning. Var jag än vilar ögonen hittar jag något som får det att rycka i plånboken. DN har plockat ut några godingar i en artikel, och där fastnar jag stenhårt för en underbar matta, tillverkad av många små bitar av kohud. Säljs hos Pretty Jo i Sthlm för 3900 kr. Hade det varit fuskpäls hade jag nog köpt den, men kohud – yuck!

Hos HM finns som vanligt tuffa prylar, det jag fastnar för just nu är serien med det vansinnigt vackra trycket nedan. Förutom kudden finns det även överkast samt en kimono för samma tryck. Kudden kostar 99 kr.

Varför använder vi bara enfärgade underlakan? Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin förut sett ett underlakan med mönster eller tryck. Varken i affärer, hos andra eller på hotell. HM har detta roliga underlakan som jag är grymt sugen på. Känns lite 50-tal, nästan lite dekadent, att sova sött på svarta prickar! 129 kr för 90*200.

Den söta, söta kudden kostar 99 kr, och kommer från: Ja, just det, HM.

Det här inlägget postades i inredning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Höstens inredning

  1. Tiia skriver:

    Hej!
    Roskudden finns också i en röd variant hos Indiska. I rött är den i mitt tycke ett snäpp vassare, men priset var också högre.

    Kul att du uppmärksammar hur de experimenterar med vår invanda norm om hur ett underlakan ”ska” se ut.. Prickar är helt klart uppiggande!

Kommentera

