”Lilla Ullared” utanför Uppsala

Gjorde två upptäckter häromdagen. Dels att affären Thuns som ligger några mil väster om Uppsala faktiskt hette ”Lilla Ullared” från början, men fick ändra namn av uppenbara orsaker. Dels – och här blir det spännande – att de faktiskt saluför Zizzi-kläder! Jippiiii!! Och ett annat märke som heter DNY CPH tror jag, som såg rätt så okej ut.

Visst, men inga bra nyheter utan smolk i bägaren – det var ju inte direkt de superfinaste plaggen de hade hemma om vi säger så… om det beror på att de snygga grejerna går åt först eller om inköparen inte vet vad han gör, det låter jag vara osagt. Och de få plagg jag hittade som var snygga, fanns det inga storlekar i.

Men misströsta icke! Ni som bor i Uppsala, åk dit och botanisera – ställ frågor, köp det ni gillar, e-maila, om de märker att det finns efterfrågan kommer de ju att ta hem mer och mer. Och lämna synpunkter om sortimentet så kanske det utökas!

En tunika som fanns i lager vid mitt besök.

Det här inlägget postades i kläder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ”Lilla Ullared” utanför Uppsala

  1. Jenny skriver:

    Nämen, där ser man! Jag har hört talas om Thuns flera gånger men aldrig åkt dit. Man kanske alltså ska ta sig en tur dit alltså. Tack för tipset!

  2. Tiia skriver:

    Yay! Tack för tipset. Ska kolla in det vid kommande besök på östkusten!

  3. Mrs Andie skriver:

    Vi var på Thun’s här i veckan och när jag nämde för inhemska Uppsalabor att vi skulle till lilla ullared så skrek de högt att det hette Thun’s och att det lilla ullared var ett annat ställe som egentligen har ett annat namn…Sedan fick jag även veta att ”lilla ullared” finns på västkusten (orust närmare bestämt).

Kommentera

