Stora klippet – frisyr 2010

Nu är det dags! Efter 20 år med långt hår är det dags att klippa av det. Förra året gjorde jag ett par stora misslyckanden med färg och blekning, vilket ledde till att min hår är av osedvanligt dålig kvalitet just nu. Jag måste borsta håret i 10 min varje gång för att få bort tovorna, det är burrigt och slitet och mina fina lockar syns inte alls. Har klippt mig ett par gånger utan att få bort tillräckligt av det slitna, så nu är jag på jakt efter en helt ny frisyr!

Shit, vad rädd jag är… men jag tror jag behöver förändringen!

Jag är sugen på något som är kortare i bak, med lite längre längder i fram – som var rätt så inne för några år sen. Är det nån som har bra tips på vart man kan leta efter frisyrer? Jag har försökt leta lite på nätet och efter tidningar, men inte hittat så mycket.

Vad sägs om dessa frisyrer då?

hair-do.jpg

Hihi, den var så söt så jag var bara tvungen att ta med den!

Jag ser ungefär ut som henne till vänster just nu… och jag skulle lätt få till frisyren till höger om jag klippte mig.

2008-fall-hairstyles-2.jpg

Det här är en söt, preppy, lite retro frisyr, men funkar den till ett lockigt/vågigt hår? Tänker verkligen inte stå o platta håret varje dag.

female-asian-hairstyles.JPG

Nåt sånt kanske? Fast hon ser ut att ha rätt tunt hår.

Celebrity Kimberly Caldwell Short Layered Hair Style

Kimberley Caldwell. Hm… me likey. Fast lite längre kanske?

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Stora klippet – frisyr 2010

  1. Anna skriver:

    Vore lättare att bedömma frisyrerna om vi fick se hur du ser ut, ansiktsform, hårtyp, längden på halsen osv. =)

  2. Jonathan skriver:

    Tja! Snygga frisyrer måste jag säga! Kolla in http://www.frilla.se för snygga frisyrer vettja 😉

Kommentera

