Den lilla rosa

I vår har den lilla svarta bytts mot den lilla rosa. Var jag än tittar, ser jag en underbar rosa sommarklänning. I alla affärer, alla webshoppar. Och det är inte de traditionella rosa färgerna – grisskärt och chockrosa – som regerar, utan nåt slags härligt mellanting. Lite aprikost, persika, bubbelgumsrosa, hot pink, korall, laxrosa. Se och njut.

På slutet tar jag med lite klänningar från ställen med ett mindre storleksutbud, för att uttrycka mig diplomatiskt. Just to prove my point that pink is da shit.

Sara Kelly hos ellos, 499 kr. Upp till strl 48.

Sara Kelly hos ellos, 399 kr, upp till strl 48.

Sara Kelly hos ellos, 249 kr, upp till strl 48.

Halens, 249 kr, upp till strl 50.

Halens, 149 kr, upp till strl 50.

Lindex 349 kr, upp till strl 52.

Okej, kanske inte en klänning, men den får vara med ändå. Kapp-Ahl, upp till strl 52, 299 kr.

Klänning med volangkrage

Stor och fin, upp till strl 54-56, 699 kr.

Nelly, 199 kr, upp till XL.

Gina Tricot, upp till strl 44, 199 kr. Med i tv-reklam, så på hemsidan finns bara strl 34 kvar…

Perlu s/l knee dress mix

Vero Moda, taget från danska webshopen där den kostar 259 dkk.

HM, upp till strl 46, 199 kr.

Lindex, upp till strl L, 199 kr.

Lindex, upp till strl 44, 299 kr.

Det här inlägget postades i kläder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Den lilla rosa

  1. Zarah skriver:

    Den rosa från Lindex vart den som fick mig att hitta din blogg! 😉 Funderar på att köpa den till min skolavslutning (är färdig med min KY utbildning så det ska ju inte vara vit klänning i alla fall.. :))

    • sarixa skriver:

      Den är min favorit också – det är bara det att jag har så många klänningar, att jag inte riktigt kan unna mig en till… 🙂

  2. Johanna skriver:

    Underbart med rosa! Jag skulle gärna se fler rosa skor också… Så trött på att se samma svart överallt.

  3. Ida skriver:

    Den rosa från lindex köpte jag för ca en månad sedan, tanken är att jag ska ha den på ett bröllop i sommar. Får se om jag vågar då jag egentligen inte brukar bära rosa

    • sarixa skriver:

      Det är klart du vågar! Rosa är ju jättefint, och alldeles särskilt på ett sommarbröllop! Du kommer bli så fin, så fin.

Kommentera

