Hjälp – mitt kök är orange!

Hujedamej, har precis insett att mitt kök verkligen är orange! Jo, jag såg det när jag flyttade in i och för sig, men har någonstans längs den 2 år långa vägen plötsligen förträngt väggfärgen. Den gjorde sig bra mycket bättre när vi fick ett svart golv, får jag väl säga, men den är fortfarande… orange.

Missförstå mig rätt – jag gillar orange. Det kan vara jättetufft med orange kläder, eller gardiner, eller kuddar, eller vadsomhelst, men mina köksväggar klär verkligen inte i apelsinfärg.

Så nu, efter 2 år som sagt, har jag kommit fram till att något måste göras. Jag har en grågrön färg, inköpt för två år sen för ändamålet, jag har en idé, jag har sett en tapet, och jag har en motspänstig sambo. Så nu jäklar ska det ske!

Återkommer om ett halvår eller nåt med bilder på resultatet…

Under tiden kan ni väl passa på att spana in tapeterna som jag går och lurar på – de är alla från Rusta och kostar 100-200 kr rullen. Jag behöver endast två rullar, så kalla det ett fynd.

Det är den längst till vänster jag spanat in till köket. Får man ha så stormönstrade vågade tapeter i en hyresrätt? Strunt samma, är nästan ute efter att provocera min hyresvärd som måste vara landets sämsta (=Uppsalahem, oops, skrev jag ut namnet? Nämen, kära nån då!). Den lila i mitten skulle klä bra i mitt sovrum också.

Det här inlägget postades i inredning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hjälp – mitt kök är orange!

  1. Hej! Jättetråkigt att höra att du är så missnöjd med Uppsalahem. Visst kan du göra sådana här tapetval i en hyresrätt. Det viktiga är att tapetseringen är fackmannamässigt utförd. Vi skulle gärna göra ett reportage i vår kundtidning om ditt nya kök när tapeten är uppsatt. Kontakta informationsavdelningen när du är klar. Skulle säkert inspirera andra att göra sitt hem mera hemtrevligt.

    Trevlig helg!

    Hälsningar,
    Emma, Uppsalahem

Kommentera

