Ledsen – på så många sätt

Idag var jag till läkaren och blev sjukskriven pga depression. Känns konstigt, men skönt – äntligen får man liksom ett intyg på att man mår dåligt, det är inte bara i mitt huvud, det är inte bara jag som inbillar mig, utan jag mår verkligen dåligt. Och tackolov var det en bra läkare, av den yngre skolan, som inte ruskar på huvet och säger ”Du ska nog se att det ordnar sig” (sant, har hänt mig). Vi hade en jättebra diskussion och jag känner mig lite mer hoppfull inför framtiden.

Ville liksom bara säga det. Att om jag försvinner från bloggen ett tag så vet ni varför.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ledsen – på så många sätt

  1. Linda skriver:

    Hoppas du snart mår bättre fina du!

  2. ullis skriver:

    Det är inget roligt alls att vara deprimerad, jag vet. Vad bra att du fick träffa en bra läkare i alla fall, har också råkat ut för det där att dom inte lyssnar. En del säger bara ”ta dig i kragen” vilket man absolut inte behöver höra just då! Skriv av dig i bloggen är inte heller så dumt om du känner för att skriva.

    • sarixa skriver:

      Ja, jag har faktiskt märkt förut att det går att ”skriva av sig” en hel del i bloggen. Så jag ska försöka med det hade jag tänkt. Bara skriva nånting varje dag, vad det än må vara.

  3. CharlotteTheOriginal skriver:

    Hejsan där! Har sprungit på dig några gånger hos Beyond Sizes (Thinas) blogg….. Tråkgit att höra att du blivit sjukskriven, men kan förstå att det är en viss lättnad också.

    Har själv haft depression och hämtat mig från den. Du har min mail adress (tror jag? om du kan se den) om du vill fråga något eller vad som helst…. : )

  4. thenostalchic skriver:

    Vad tråkigt att höra att du mår dåligt! Jag skickar massor av kramar och hoppas att du får riktigt bra hjälp. Jag vet hur det där svarta hålet känns, det är inte mysigt.

Kommentera

