Vogue Curvy – jag undrar, jag…

Blev lite glad när jag såg (via Nostalchic) att Italienska Vogue hade en sektion som hette ”Vogue Curvy”, och tänkte att här kanske finns lite roligt att läsa. Men efter att ha bläddrat ett tag inser jag att där i stort sett bara finns foton på modeller, inget annat. Modeller som de dessutom har mage att kalla plus size.

Döm själva – är det här en plus size modell?

Källa.

Det är såna här gånger jag undrar om det är nån som driver med mig. De kan ju inte vara allvarliga? Okej, bläddrar vidare och hittar då till bloggen. Första inlägget handlar om det nya designhotellet i Milano, och där står följande:

”There are 65 rooms with 16 different styles of décor. And for the curvy girls with a sweet tooth? ‘The dessert room’.”

Jaha, så bara för att man är ”curvy” så gillar man automatiskt godis och vill bo i ett dessertrum? För det första, så kan jag garantera att de modeller ni har på hemsidan som ni kallar kurviga definitivt inte befattar sig med godis, då skulle de inte vara så smala som de är.

Men okej, jag gillar en sak – deras ”Daily suggestions”. Där visar de snygga, trendiga kläder på en inte helt anorektisk modell.

Det här inlägget postades i Andra medier och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vogue Curvy – jag undrar, jag…

  1. Malin skriver:

    Undrar hur deras vanliga modeller ser ut om detta är exempel på plus size….De är nog så smala att de inte syns….

  2. thenostalchic skriver:

    Det bästa är ju shoppingtipsen från grymma plussizebloggerskor som faktiskt är plussize på riktigt. Personligen gillar jag att Vouge låter bloggosfärens fatsionistor får synas.

    • sarixa skriver:

      Aha, det missade jag nog. Kanske får ge dem en andra chans – även om det bär emot pga den modellen som de kallade plus size. T-t-t-t, not good, not good.

Kommentera

