Oh sweet Jesus… vilken dumskalle!

Läser en artikel som jag hittat via Nostalchic, om hur man som plus size kvinna skall klä sig för att se smalare ut och hur man definitivt inte ska klä sig för då ser man hemsk ut. Jag tror jag börjar med bilderna så ni fattar vilken nivå det är på.

Fashion-dos:

Fashion-don’ts:

Ja, vad tycker ni? Vad är snyggast? Jag äälskar tjejen med den röda kappan, den beige kappan och den blåa kjolen under och jag avgudar UglyBetty-kopian med blommig klänning, svarta leggings och rosa pumps! Hur snyggt som helst! Det enda jag skulle ändra på henne är att ta bort rosetten i håret.

Artikeln har blivit borttagen från sitt ursprungliga ställe pga alla kommentarer (de flesta med andemeningen ”fuck you”) men här kan ni läsa den i cachad version.

Dessutom har hon (antar att det är en sån) mage att klanka ner på Beth Ditto – en av de mest väletablerade tjocka stilikonerna som finns! Varför inte ta Lady Gaga – hon ser ju likadan ut fast smal. Bilderna nedan postades under rubriken ”Ugly styles to avoid”.

Vilket går hand i hand med korkade uttalanden som:

”Several ‘fatshionistas’ live under the rule that if you’re already a big girl and you can’t hide it, then you might as well dress over the top. For pure shock value, dramatically shiny outfits, loud and bright patterns, and extreme colors will definitely get you noticed, but most people will only remember you as the fat chick in the weird clothes.”

Puckat, korkat och framförallt – osnyggt!

Det här inlägget postades i Andra medier, Åsiktsmaskinen och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Oh sweet Jesus… vilken dumskalle!

  1. samantha skriver:

    Håller totalt med både dig sarixa och Nostalchic!
    För det första får alllllla klä sig som de vill ingen ska bry sig om vad någon annan tar på sig (snacka om att ha för mycket fritid och inget eget liv om man bryr sig om sådana saker !)
    Sedan varför ska unga tjejer/kvinnor klä sig som 70-80 åriga tanter bara för att dem har extra kurvor? fattar inte det tankesättet alls ?

  2. Malin skriver:

    Kära nån – det ser ju ut som ett klipp ur Ulla Popken eller annan tysk postorderkatalog. Gräsligt i alla bemärkelser. Sen kanske inte jag skulle klä mig som Beth Ditto men det beror på att jag inte gillar sådana kläder (jo, det till vänster är lite snyggt) men andra får GÄRNA ha dem. Det är ett elände att hitta kläder i min smak tyvärr. Men jag lyckas rätt bra ändå 🙂

  3. Minona skriver:

    Nån som har Beth Ditto-fobi, eller?

    Och de föreslagna kläderna utgör ju tamigtusan brott mot mänskligheten!

Kommentera

