I feel the 80’s coming back…

Jaha, snart var det dags för dagen D. Då jag får kyssa min ungdom adjö och börja kalla mig 30-åring. Det är mindre än en månad kvar av min tid som tjugo-nånting, och man får väl erkänna – kul känns det ju inte.

Något som kan pigga upp då är en riktig brakfest! Jag har bjudit nästan 50 personer, och det verkar som om de flesta kan komma, och naturligtvis är det 80-tals tema! Är man född 1980 så är man. Roligare tema får man leta efter också! Det är bara att vräka på med osmakligt mycket färg och volym och överdriva ännu lite mer så är man hemma. Har redan bestämt vad jag ska ha på mig – det blir en rosa topp med axeln bar, en svart trikåkjol och lila strumpbyxor. Hihi!

Vad gäller själva festen så har jag köpt röda pappersdukar, röda plastglas, rosa tyg att sy vimplar av, färgglada plastmuggar på IKEA att ha värmeljus i, och så ska jag lägga beslag på all julgransbelysning jag kan. Inbjudningskorten har bilden ovan på framsidan, jag har skrivit ihop en frågesport om 80-talet och t.o.m. tårtan kommer ha 80-talsanknytning. Ja, och så musiken förstås…

Vad förknippar ni med 80-talet? Har ni några tips och idéer?

 

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

