Bröllopsguiden

Har i ett par kommentarer förstått att det är jaktsäsong på klänningar inför vårens och sommarens stundande bröllop, så jag väljer att lägga upp några förslag till alla er i separat post. Som tips till alla, oavsett om man är på jakt efter bröllopskläder, så kan jag meddela att Zizzi har en mycket stark kollektion på ingående! Browsa runt här så förstår ni vad jag menar (jag vet inte hur man ska göra för att få över bilderna till sin blogg när de är inlagda i flash mediaplayer, nån som vet?).

Skulle kunna lägga upp hur mycket som helst, men jag börjar med detta. Är ni missnöjda hör av er. Kanske skulle lägga upp hur jag såg ut på de tre bröllop jag var på förra sommaren, om det finns intresse?

Den här klänningen kommer från La Redoute och kostar 249 kr, finns upp till storlek 52. Jag föreställer mig att den går nedanför knäna på en normallång person, särskilt i de större storlekarna. Bra vidd i kjolen, och fina axelband som gör att man inte känner sig så avklädd. Även fin, glad färg för bröllop. Finns också i rosa, beige, brunt och svart.

Den här klänningen kommer från ellos och är helt underbar! Jag har den själv, och kvaliteten känns superlyxig, den sitter snyggt och är enkel och stilren utan att vara tråkig. Längtar efter att använda den! Den kostar 699 kr (se till att använda ett erbjudande så ni får ner priset) och finns upp till storlek 60.

Wendy Dress Korall

Klänning från kurviga.com, finns också i blått, grönt och svart. Tyget är trikå, inte så ”tjusigt”, men jag älskar min klänning (i grönt). Man kan ha den som den är och känna sig lite lagom fin, eller dressa upp den med sjyssta accessoarer. 395 kr.

Buffalo Dress Rosa

Ännu en klänning från kurviga.com, ångrar att jag inte köpte den när jag ändå beställde! Storlek upp till 46/48, men modellen på bilden är en 48/50. 349 kr.

Ballongklänning i fint material från Stor och fin (töntigt namn, men man ska stödja lokala svenska butiker!), storlek upp till XL (54/56). 599 kr. Bortse från de grova kängorna, leggingsen och jeansjackan och lägg till ett par fina strumpbyxor,  finskor, en liten kofta/sjal/bolero i ett finare tyg, och en liten handväska och du har en perfekt bröllopsoutfit!

Cobalt+Blue+Mesh+DressPurple+Mesh+Dress

Okej, då var det dags för dagens största fynd! Denna klänning finns i många olika färger och kostar från 10£! Japp, ni läste rätt – från 10£ (120 kr) hos Yours. Yours är ett brittiskt företag som har lågt pris och trendiga kläder i stora storlekar, att beställa därifrån funkar bra – jag har testat, inga problem. Men räkna med att det tar minst en månad innan ni får kläderna, så var ute i god tid!

Black stripe border dress

Supersnygg och trendig klänning från Dorothy Perkins, ett brittiskt företag – även detta pålitligt enligt min erfarenhet. 40£ (ca 480 kr). Se till att inte matcha klänningen med svarta accessoarer om ni ska på bröllop, något surkart kan reagera. Byt gärna ut skärpet mot nåt färgglatt, eller kombinera åtminstone med vita/färgglada accessoarer. Tips om skärp: Köp ett fint, brett sidenband och knyt en rosett! Se vidare här.

Sedan kan vi väl avsluta med lite accessoarer, det är ju aldrig fel!

Väska

Kuvertväska från Halens. 249 kr.

Väska

Halens, 299 kr.

Maricci

Väskan.com, 198 kr.

Pumps i exakt rätt ”skitig” rosa färg, reas för 159 kr på ellos. Finns i fler färger.

Gladiatorsandaler kan antingen höja eller sänka din outfit – dessa kommer defintivt att höja alla klänningar i vitt, silver och grått till skyarna. 379 kr på ellos.

Tuffa ballerina med nitdetaljer. Balanserar en söt och romantisk klänning. 299 kr på ellos.

Också tuffa ballerina med fina vristremmar. 549 kr från ellos.

Superläckra skor som flirtar med 50-talet – kombinera med prickar, vidd i kjolen och feminina snitt. 699 kr, La Redoute.

50-tals inspirerade skor igen, 799 kr, La Redoute.

Det här inlägget postades i accessoarer, kläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

