Baby phat = ghetto fab?

Jag diggar verkligen Baby phat’s kläder – för att de ser ut att passa större storlekar, på ett bra sätt. Hur ska jag uttrycka mig utan klichéer… det är som att kläderna jobbar med kurvorna istället för att dölja dem. Hänger ni med? Framhäv det som är snyggt istället för att försöka dölja det man inte gillar. Så tror jag de tänker som gör kläderna. Här kommer några smakprov.

Plaid Belted Puff Sleeve Dress

Jag tycker den här klänningen är supercool! Snyggt mönster, cool krage, fina detaljer på ärmarna. 59$.

One Shoulder Starburst Dress

Och här är ett exempel på vad klädmaffian i Sverige vägrar att göra för oss tjockisar – en snygg klänning, enkel passform, tight, kort och visar hud. Hu! Så skulle väl ingen som väger över 65 kg vilja klä sig!! Jo, HM & the rest of the pac, det är precis så vi vill klä oss. Om andra har problem med att vi visar upp oss, överskottsfett till trots, är det deras problem. Vi vill klä oss snyggt! 59$.

O-Ring Shirred Tube Dress

Har jag visat den här klänningen förut? Skitsamma, den är så snygg så den får vara med här också. 59$.

My BF Tee

Jag frågade min kille om jag skulle köpa denna, men han tyckte att alla redan ser att han är snygg så det behövdes inte… 🙂 29$.

Satin Ruffle Top

Ooh, jag gillar verkligen den här färgen – korsning mellan champagne, aprikos, beige, nude… svårt att avgöra! Förutom att den är assnygg i sig själv, så är det väldigt inne att kombinera alla nyanser av nude (dvs hudfärg) med grått och svart. Undrar hur den ser ut på en blekfis som jag? Man kan ju luras lite av modellens underbara hudfärg. 49$.

Någon mer än jag som reagerar på priserna? Kläder är verkligen billigt i USA och England! Jag menar, 59$ för en snygg klänning, det motsvarar ca 440 kr. Och det här är en av de dyrare märken jag tittar på. Hoppas att dessa företag ser marknaden som finns i Sverige o bestämmer sig för att satsa!

Det här inlägget postades i kläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Baby phat = ghetto fab?

  1. Minona skriver:

    Hej Sarixa! Jag gillar dina kommentarer. Keep up the good work. Jag väntar på den dagen som klänning nr 2 i inlägget syns på H&M eller (pucko-)Lindex. Helt gudomlig klänning. Måste… stoppa… shoppinglussssteeeen…

    • sarixa skriver:

      Håller med! Jag får faktiskt utlopp för en del av mina shoppinglustar när jag surfar och lägger upp bilder på plaggen. Det är nästan lite terapi för min stackars utsvultna plånbok… 🙂

Kommentera

