Sminktrender våren 2010

Läste ännu ett blogginlägg på DN (ni börjar fatta att jag gillar DN va…), den här gången om skönhets- och sminktrenderna våren 2010. Jag gillar särskilt trenderna med smutsiga pasteller, naturkulörer, brons och att matcha allt smink i samma nyans. Det känns som om det motsvarar modet väldigt väl! Avskalat, naturligt, sofistikerat.

Särskilt gillar jag dessa…

Vackra ögonpaletten Coquette från kollektionen Dentelle (Christian Dior) – visst känns det sofistikerat och vintage? Lite 20-tals känsla. 595 kr går den loss på. Den är väldigt vacker att se på, men jag vet inte hur färgerna gör sig i ansiktet. Jo, det blir nog jättefint, det är väl bara att erkänna.

chanel8

Chanel tycks göra allting rätt. Fast jag tycker ögonen är lite trista, hade varit ännu snyggare om hon hade haft den skitiga brunrosa färgen hon har på läpparna även på ögonen.

chanel22

Färg no 505 ”Particulière” har blivit particularly hypad, ursäkta ordvitsen. Förstår inte riiiktigt varför, är bra mycket mer förtjust i smutsrosa. Gäller allt – kläder, inredning, smink, give me dirty pink please!

chanel51

Gillar ögonskuggepaletten. Ofta tycker jag att det är alldeles för snarlika skuggor i paletterna, jag vill gärna ha hyfsat rejäla nyansskillnader så man kan få lite drama om man vill, men här har de verkligen fått till det.

chanel42

Jag tycker läppstiftsfärgerna är urtjusiga – diskreta men ändå så att de syns. Understated but glamourous. If you catch my drift.

chg1

Mot sommaren spås glassigare och fruktigare trender – glada färger med andra ord. Kan illustreras med denna bild från China Glaze. Jag har orangea och cerisa lacker i badrumshyllan, så jag är redo för sommarsolen!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sminktrender våren 2010

  1. Storasyster skriver:

    Ica Maxi säljer en ögonskuggepalette (tror att det var Isadora) i liknande färger som Dior-paletten, men bara för 150 spänn! Fast jag inte använder ögonskugga så tror jag att jag ska införskaffa en. Färgerna var helt underbara! Jag ska ju som bekant på bröllop i sommar så jag kommer åtminstone att använda ögonskugga en dag i år!

Kommentera

