En av världens hetaste modebloggar: Style Rookie

Bakom detta fenomen ligger en 13-årig nördig tjej från Chicago. Yepp, ni läste rätt – 13, nörd, Chicago. Kanske inte vad man mest förknippar med mode? Fast å andra sidan, om jag ska definiera mig själv på samma sätt (tjock, nörd, Storvreta) så skriker inte det modeblogg direkt heller.

Och faktum är att Tavi Gevinson kan en hel del om mode – hon är verkligen en modemupp, till skillnad från mig som bara gillar att klä mig i fina kläder så kan den här bruden langa upp en hel del skarpa analyser av de stora modehusens senaste kollektioner i sin blogg the Style Rookie. Hon har blivit kändisarnas och modefolkets lilla älsklings-pet, prytt omslag till modemagasin och agerar till och med rådgivare åt Rodarte.

Såhär presenterar hon sig själv på sin blogg:

”Tiny 13 year old dork that wears awkward jackets and pretty hats all the live long day. Scatters black petals on Rei Kawakubo’s doorsteps and serenades her in rap. Nowhere near 4 million readers but probably the same amount of clothes in my closet that I should probably clean out soon. Cynical and cute as a drained rat. In a sewer. Farting. And spitting out guts.”

Hon är sådär kul och spontan och vass som man var i tonåren, och som man helt har glömt bort vid det här laget. Om jag var 13 skulle jag definitivt vilja ha henne som polare!

IMG_3641

Källa här.

Det här inlägget postades i Andra medier och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

