Hårprydnad – eller hur översätter man ”Fascinator”?

Gillar verkligen dessa små pyntsaker man fäster i håret. Helst ska de likna en hatt med slöja och fjädrar och gärna se ut som en fjäril. Har inte hittat någon jag gillar på någon fysisk butik, men som vanligt finns det ju ett överflöd att finna på nätet. Grämer mig över att jag inte hann införskaffa en till nyår, det är ju det perfekta tillfället att klä upp sig till tänderna.

Och förresten – varför finns det ingen Accessorize-butik i Uppsala? Det finns tre i Stockholm, en i Göteborg, och det går tyvärr inte att beställa till Sverige från den brittiska hemsidan. Vet heller inte om sortimentet därifrån överensstämmer med de fysiska butikerna här i Sverige, men de ”fascinators” jag hittade var så fina så jag måste ta med dem i alla fall. Annars kan jag tipsa om att besöka Accessorize’s butiker när man är utomlands, ibland kan man fynda beroende på hur svenska kronan står.

Fin fascinator i ganska lagom storlek om man inte vill synas för mycket. Accessorize, 15£.

Grå blomformad fascinator, Accessorize, 22£. Hade gillat den ännu bättre i svart.

 

Cool fascinator från asos – hade det varit en liten slöja inbakad hade jag älskat den! 35£.

Här är en med en röd blomma som detalj. Asos, 45£.

 Och så till sist – kronan på verket, grädden på moset, löken på laxen, droppen som fick bägaren att rinna över… eller? Jag tycker den är helt hysteriskt fin! Men med detta följer ett hysteriskt pris på 75£ (ca 900 kr). Roligare saker kan man ju lägga pengarna på.

Det här inlägget postades i accessoarer och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

