Odd Mollys kollektion

Jag är stark förespråkare för kreativitet och individualitet, att man ska uttrycka sig själv. Om jag bara kunde, skulle jag uttrycka mig själv genom att bära dessa fantastiska plagg från Odd Molly.  Odd Molly kan bli lite mycket indian-särk ibland, men vissa plagg är rena pärlor. Men men, som vi alla vet så görs inte alla plagg i alla storlekar, så jag får nöja mig med att drömma om dem. Och visa dem för er.

För er som kommer ihåg den gröna klänningen jag köpte för ett tag sen, visst skulle den här kappan passa som pricken över i:et? Jag älskar färgen, rynkorna och broderierna som ser ut som tatueringar. Önskar att fler vågade gå loss på sånt.

 

Dessa underkläder är så otroligt söta! Skulle vilja ha dem och bära dem under en strikt dräkt, där spetsen på kjolen får titta fram lite, och kanske även livet i urringningen. Sötchock!

Fin sommarklänning, även om den lanseras i höstkollektionen – lite för bara axlar för att bäras i höst, tycker jag. Möjligtvis till en innefest. Man kan aldrig får för mycket rosetter!

En riktig folkloreklänning, med paisley, spets OCH broderier. More is less gäller här…

Men jag får nog ändå räkna den här klänningen som min favorit. Volanger, spetsar, fjärilar, rosetter, krås – dessutom är den rosa. En prinsessdröm. Jag ser mig själv sitta i en träsoffa under ett äppelträd, läppjande lemonad…

Så avslutar vi med dagens onödigaste men roligaste plagg. Äkta mormors-underbyxor! Jag tycker de är helt fantastiska!

Det här inlägget postades i kläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

