Viktig läxa

Idag lärde jag mig nåt nytt. Jämför ALLTID ellos och La Redoute när ni ska handla Taillissime-kläder! Jag har tidigare handlat uteslutande på ellos, tycker bättre om deras hemsida och de har alltid bra erbjudanden som gör att man sällan behöver köpa nåt till fullpris. Men idag upptäckte jag att deras priser kan skilja sig mycket, framförallt när det är rea.

Plaggen här nedan har jag spanat på en tid. Har lagt till dem i ”Önskelistan” på ellos hemsida, och bevakat dem för att se om priset skulle gå ned. Nu gick jag för skojs skull in på La Redoute – och där är de nedsatta! Linnet  i mitten kostar 199 kr på ellos och 129 på La Redoute. Blusen till höger kostar 399 kr på ellos och 259 kr på La Redoute. Och den superfina mönstrade klänningen kostar fortfarande 699 kr på ellos, men är nedsatt till 279 kr på La Redoute! Snacka om skillnad! En annan anledning att kolla båda siterna är om din storlek är slut på ena siten.

Ja, i alla fall så beställde jag alla tre plaggen från La Redoute. Hoppas de kommer snart!

Det här inlägget postades i Inköpt, kläder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

